Кабодаж е налице, когато чуждо превозно средство извършва превоз с начална и крайна точка в държава различна от държавата на регистрация на превозносто средство. Например кабодаж е, когато български камион извършва превоз от Мюнхен до Фракфурт.
С цел защита на националните пазари на транспортни услуги кабодажа е забранен във всяка страна, която не е членка на ЕС. Поради стремежа на ЕС да либерализира изцяло пазара на транспортни услуги старите страни-членки на ЕС са премахнали ограниченията за кабодаж помежду си, а за по-новите страни-членки, каквато е България, има преходни клаузи, според които все още е забранено на български камиони да извършват кабодажни превози, а също и на всякакви други камиони да извършват кабодажни превози в България.
От съображения за екологичност ЕС е решил да променя правилата за кабодажа дори и за новите страни-членки. Спорде тези правила български камион, разтоварил в Фракфурт, ще може да вземе товар от Мюнхен (защото е по пътя към България), след което да натовари от Мюнхен за София или за друг град извън Германия. Но също означава, че чешки камион, разтоварил в Бургас ще може да вземе товар от Бургас до София и след това да натовари за Чехия или някъде другаде извън България. Така щяло да има по-малко празни километри, звучи логично.
А инак се очаква пълна либерализация на пазара на транспортни услуги през 2014 год.